Olin perjantaina työhöntulotarkastuksessa ja jouduin menemään vaa'alle. Viikkoa ennen olin päättänyt tsekata tuloksen itse, ettei järkytys iskisi ihan vasten kasvoja. Hoitajan luona paino näytti 85, josta kilo menee vaatteille. Viikkoa ennen kotona aamupaino oli 83,7, eli tuo 84 on ihan realistinen paino. Mutta mitä.. 84 kiloa ei missään nimessä käy. Olenhan sentään 164,5 senttiä pitkä. Olen myös siirtynyt painoindeksissä uudelle ulottuvuudelle. Jos olisin 81,3 kiloa, olisin lievästi lihava, mutta nyt olenkin MERKITTÄVÄN LIHAVA. Eikä tuohon tietoon tarvita edes mitään asteikkoja. Olo on ihan sama.

 

No, mitä apuja sain työterveyshuollosta? Sain pinon lärpäkkeitä, joissa kerrotaan kuvin millainen on normaali ateria ja paljonko päivässä saa syödä. Minä kyllä syön ihan hyvin. Aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Syön runsaskuituisia tuotteita, hedelmiä, kasviksia. Mutta tämän lisäksi syön karkkia, sipsiä, suklaata, munkkeja... En ole täysin sohvaperuna, sillä olen kyllä urheillut. Tosin nyt syksyllä en ole tehnyt mitään. Pari kertaa olen kävellyt töihin, mutta mitään todellista liikuntaa en ole suorittanut. Seuraava tehtäväni olisikin miettiä mitä tässä nyt pitäisi tehdä.